Reklama dźwignią handlu. To oklepane powiedzenie nic nie traci na swojej aktualności. Dotyczy też hoteli, które muszą docierać do swoich potencjalnych gości. Pensjonat może mieć wspaniałe opinie i być prawdziwym rajem na ziemi, ale nie będzie w nim klientów, jeśli nie dowiedzą się oni o jego istnieniu. Jeśli zastanawiasz się, jak reklamować hotel to koniecznie przeczytaj nasze rady.

Współpraca z influencerami

Influencerzy to osoby prowadzące blogi, kanały na YouTubie, Instagramie, itd. Zbudowali wokół siebie niewielkie lub kilkuset tysięczne społeczności, w których cieszą się uznaniem. Jednym ze sposobów na nowoczesną reklamę jest współpraca właśnie z influencerem. Wystarczy zaprosić go do własnego hotelu lub pensjonatu i poproszenie go o podzielenie się wrażeniami. 

Zobacz również: Ranking blogów podróżniczych i turystycznych

Portale z rezerwacjami

Portale z rezerwacjami w zamian za prowizję pośredniczą w rezerwowaniu miejsc w pokojach. To bardzo wygodne rozwiązanie, bo umożliwia szybką rezerwację bez konieczności wykonywania telefonów. Miejsca można zabukować w dowolnej chwili, więc goście mogą pojawiać się przez całą dobę. Nowoczesny hotel koniecznie powinien korzystać z usług takiego portalu. To właśnie na nich gromadzeni są najlepsi hotelarze. Potencjalni goście są też bardziej chętni do składania rezerwacji, bo wiedzą, że nad wszystkim czuwa jeszcze sam portal. Co więcej, łatwe i szybkie porównanie oferty innych hoteli sprawia, że goście szybciej decydują się wybór pokoju w konkretnym miejscu.

Artykuły sponsorowane

Kolejnym sposobem na reklamę jest zlecenie napisania artykułu sponsorowanego w prasie lub internecie. Taki artykuł na pierwszy rzut oka wygląda, jak każdy inny. Jednak w mniej lub bardziej subtelny sposób pojawiają się w nim wzmianki na temat sponsora. Pisane są zazwyczaj przez profesjonalnych copywriterów lub redaktorów. Charakteryzują się wysoką jakością. Mogą dotyczyć np. okolicznych atrakcji lub jakiegoś konkursu czy wystawy w sąsiedztwie, a w ostatnich zdaniach może znaleźć się nazwa konkretnego ośrodka. Takie rozwiązanie jest dość subtelne i nie powinno nikogo zrazić. 

Google ads

Są to tzw. linki sponsorowane. To niezwykle wydajne narzędzie może przynieść pensjonatowi wiele korzyści. Jak to działa? Ktoś przegląda strony internetowe z atrakcjami Krakowa.Wpisuje w wyszukiwarkę hasło “nocleg w Krakowie”, a strona twojego hotelu pojawia się jako pierwsza. Jest to o tyle ważne, że będzie ona umieszczona na liście wyżej niż doskonale wypozycjonowane strony internetowe. W tym miejscu trzeba też zauważyć, że istnieją badania, które śledziły aktywność internautów. Okazuje się, że większość z nich klika wyłącznie na pierwsze linki z listy. Ogromna ich część nie ma pojęcia, że są to reklamy. 

Social media

Media społecznościowe to ogromna potęga naszych czasów. Fanpage? Jest obowiązkowy. Obecnie, ludzie uwielbiają obserwować swoich znajomych w sieci. Równie często też podpatrują ich. Lubią sobie polecać różne rzeczy i dyskutować o nich. Dlatego warto jest zdecydować się na aktywne prowadzenie konta w mediach społecznościowych. W przypadku braku czasu można skorzystać z usług profesjonalisty.

Więcej: Jak reklamować hotel, pensjonat, gospodarstwo agroturystyczne